tisdag 19 januari 2010

Bra, produktiv dag

Idag känner jag att jag har varit riktigt produktiv. Jag har hunnit en hel del på förmiddagen, något som inte är helt lätt här i Spanien.

Jag och Emma vaknade vid nio-tiden. Jag har fått in en ganska bra rutin på morgonen och lyckades både byta på Emma två gånger, klä henne, ge henne mat, klä mig själv och sminka mig på 40 min. Jag bäddade sedan ner Emma i vagnen och tog bussen ner till stan.

Första stoppet var Plaza Noria där jag gick på två banker och dessutom hann klippa mig när dottern somnade en stund. Sen bar det av till Ortopeden där jag lämnade in mina skor för justering samt samtalade med den väldigt trevliga expediten Yolanda en stund. Klockan hade nu hunnit bli över tolv och Emmas mage knorrade lite lätt så jag satte mig på en uteservering, beställde en kaffe och gav henne lite mat.
Mätta och glada gav vi oss sedan av till vårdcentralen där jag hade tid hos läkaren. Snabbt och lätt gick det för en gångs skull och klockan två var vi hemma igen.

Eftermiddagen har sedan gått till att busa med Emma och gå en stilla kvällspromenad med make och dotter.

Det enda som kan lägga en skugga över denna annars perfekta dag är att jag inte fick med mig receptet läkaren skrev ut. Det ligger kvar på vårdcentralen.


Emma har fått på sig pyjamasen och ska snart hoppa i säng.

4 kommentarer:

  1. Hallå där!!! Ja, det var väldans vad effektiv du var :oD Inte illa alls!!! Jag hann bara att skumma igenom lite snabbt den här gången, men nu är jag iallafall tillbaka och undrade om du ville ha ett besök snart? :o) Skitprat och en kopp te skulle sitta fint! ;o) Föresten, har du hunnit fundera på Ängeln? Annars kanske du kan följa med mig och översätta..Ha ha..Pussisar från Tina

    SvaraRadera
  2. Jag vill gärna ha besök! Slå en pling bara. Du måste ge mig lite instruktioner på hur ängeln ska vara.. gav du mig det innan har jag glömt, sorry :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Sally! Följer din blogg från snötäckta Sverige. Vad hon växer den lilla. Kul att du lägger ut så mycket fina bilder på er alla.

    Ligger f n i sängläge p g a halsont och då gör jag som du gjorde när du var på besök hos mig förrförra sommaren: Kollar en film på min laptop. Senast sedda: Miljon Dollar Baby! Kanon!

    Moster Neta i Småland

    SvaraRadera