söndag 22 november 2009

Trevlig lördagskväll

Igår hade vi gäster hemma på middag. Det är första gången sen vi fick barn. Innan jag blev gravid brukade vi ha folk hemma var och varannan helg, men jag har inte orkat ställa till med något sen dess. Nu blev inte det här någon stor fest eller så. Några kompisar kom över och vi åt och drack gott (jag drack mitt första glas vin på ett år ungefär). Både jag och L trodde att Emma skulle däcka redan innnan gästerna kom eftersom hon hade varit vaken större delen av dagen. Men inte då. Hon är lik sin mor och känner av när något ska hända och vägrade därav somna. Ja ja tänkte vi hon får väl vara här ute med oss då, hon slocknar nog snart. Icke sa Nicke. Efter två försök men att sjunga ge mat och bara ligga tyst brevid henne gav jag upp. Maten hann bli lite torr eftersom jag hade ställt in det i ugnen på eftervärme när Emma började bli kinkig. Men det var gott ändå.


Nötbiff i Pedro Jimenez med klyftpotatis, stekt svamp med bacon samt en härlig ruccola sallad med körsbärstomater och honungsvinegrett.

Det blev jätte trevlig kväll. Emma satt med vid bordet hela tiden i sin sitter/bilbarnstol som man kan fästa på vagnen och var så lugn och förnöjd med att sitta och bita på sin spelande giraff.


Emma leker med sin giraff

Det blev en riktig uppesittarkväll. Emma somnade tillslut in vid 2 tiden på morgonen! Idag är vi alla lite sega. Både make och dotter har somnat om efter att vi har varit uppe (inte allt för tidigt) och städat undan efter gårdagen. Och jag har tagit tillfället i akt och satt mig framför datorn med en kopp kaffe.. När de vaknar ska vi nog ta en tur ut till Puerto Sherry för det verkar bli en fin dag och då vill man ju inte sitta inne :-)

1 kommentar: