onsdag 18 november 2009

Första bloggen

Här är nu då min första blogg. Det som utlovades bara skulle ta några minuter, alltså att starta din egna blogg, har natutligtvis tagit hela dagen för mig. Inte för att jag är trög eller okunning utan helt enkelt därför att det tar lång tid att skriva med bara en hand samtidigt som du matar, vyssar och håller din dotter nöjd med den andra. Vi har dessutom hunnit med ett kort besök hos farmor och farfar också. Ett väldigt kort besök... Jag hade ju inte varit där med Emma på tre dagar!!! Hemska tanke. Man tycker att de kunde komma hit om de nu vill träffa henne. Men samtidigt är det ganska skönt att slippa tänka på att ha lägenheten iordning varje dag för om de skule dyka upp.
Nu skulle ju inte det här bli någon "hatasvärmorsblogg" utan mer en "vadharjaghittatpåidag och vadharjagförtankaromsakerochting-blogg".
Jag tänkte att jag ka förklara det där med "Dagens Klo". Igentligen betyder det väl dagens skämt, men jag är ju inte så rolig igentligen (alldeles för torr och sakastisk humor). Dagens klo är ett uttryck som min mormor Sally använde. Mormor var väldigt humorisktisk och sa jämt finurligheter. Om man inte forstod brukade hon säga: -Forstod du inte den, det var ju dagens klo.
Förhoppningsvis kommer läsarna till denna blogg tycka att det är roligt att läsa vad jag skriver även om det kanske inte alltid innehåller klor ;-)
Och med det välkomnar jag er till fortsatt framtida läsning. Nu håller lillan på att vakna så jag måste tyvärr säga adjöken för den här gången.

2 kommentarer: