torsdag 19 november 2009

Härligt med höststorm!

Det kanske är svårt att förstå när man går hemma i ruskiga höst-Sverige, men om man som jag bor i södra Spanien, kan man bli dödligt trött på den evigt blå himlen och den ständiga solen. Därför kändes det väldigt skönt i morse när jag drog upp persiennerna och såg hur molnen hopade sig på himlen. Jag började planera hur jag skulle krypa upp i soffan med en bra bok när Emma hade somnat. Kanske tända lite stearinljus (det är ju fakiskt november) och koka lite gott te. När så blixtrandet och dundrandet kom med sitt hällregn varade det i ungefär 10 minuter och så drog ovädret vidare. 10 minuter!! Nu får man snällt vänta en månad eller så till nästa gång. Stearinljus och varmt te känns inte lika kul när solen strålar utanför. Nej det får bli en promenad med Emma i vagnen i stället.

3 kommentarer:

  1. JAG förstår och blev allt lite kinkig när regnet tod slut. Man kan absolut tröttna på solen med, tur att någon håller med mig.

    Ni är superfina på profilbilden... och headern är klockren : )

    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Eller hur blev headern fin! Nu ska jag bara klura ut hur jag lägger in bilder i inläggen också så är jag en bloggexpert sen ;-)

    kram kram

    SvaraRadera
  3. ...tröttna på solen? går det? :)

    SvaraRadera