fredag 19 februari 2010

Besvikelse

Ingen Sverige-resa idag.
När vi kom till Jerez flygplats nu på morgonen var den helt nersläckt. Det stog några Iberia anställda och informerade. P g a det häftiga ovädret igår hade strömmen gått på hela flygplatsen och inga plan kunde starta eller landa. Kanske skulle ett plan kunna avgå till Madrid efter lunch men det var inte säkert och i vilket fall som helst så hjälper det inte mig då jag ju ska till Stockholm och det inte går mer än ett Iberiaplan om dagen till Stockholm. Det var bara och ta den yrvakna lilla tjejen och åka hem igen. Hon måste tyckt att vi va konstiga som väckte henne mitt i natten, åkte till nåt mörkt ställe och sen åkte tillbaka igen!
Förhoppningsvis får vi plats på ett plan i morgon istället. De ska ringa under dagen och meddela (hoppas nu de gör det så jag slipper hålla på och ringa runt)
Usch vad jobbigt, vad besviken jag är!!!

3 kommentarer:

  1. Åh, fy vad tråkigt. Hoppas att det löser sig snabbt.

    Kram på er.

    SvaraRadera
  2. Usch va tråkigt! Klart det känns jättetråkigt när väskorna är packade och man har läget inställt på Sweden. Jag håller tummar och tår för att ni kommer iväg imorgon.

    Bamsekram!

    SvaraRadera
  3. Vi har fått biljetter till i morgon men de kunde inte säga hundra att planet går då heller. Tydligen ligger delar av landningsbanan under vatten och de har fortfarandfe igen ström. I vilket fall som helst så har de sagt att vi får en biljett på söndag om det inte går i morgon. Vi ser det från den ljusa sidan. Luis får en eller några dagar till med Emmisen och mig och min fot som är dålig igen får nån dag till att läka sig.

    SvaraRadera