söndag 21 februari 2010

Äntligen i Sverige!

I går så kom vi så äntligen iväg. Efter att ha berövats en dag kändes det jätte skönt att få åka. Att resa själv med Emma gick förvånandsvärt bra. Vi tog först ett flyg från Jerez till Madrid och då det gick redan vid sju på morgonen var både jag och Emma supertrötta. Hon somnade strax innan start och vaknade lagom till planet stannade till vid gaten i Madrid, således gick den trippen väldigt smätfritt. Sedan hade vi två timmar innan nästa flyg som vi spenderade med att kolla i taxfree-shoppar och fika. Den lite längre resan mellan Madrid och Stockholm var den som förra gången hade varit svårast men nu gick även den som på räls (eller som smort eller genom moln eller ja ni vet vad jag menar). Emma sov både vid start och landning och däremellan var hon vaken största delen men var bara go och glad, flörtade med alla och vi hade en riktigt behaglig resa.
Oj vad mycket snö som väntade oss när vi kom fram!!!! Jag som är från Skåne, tror inte jag någonsin varit med om maken. En halv meter snö och det kommer mer om man ska tro väderleksrapporter (eller så räcker det att kolla ut och se hur snön singlar ner). Det är faktiskt så mycket snö att det är svårt att komma fram med vagnen och för mig som just nu tvingas gå på kryckor är det sånär omöjligt. Dagen har vi således tillbringat innomhus.

Min syster, hennes man och min systerson kom hit till Bagis (där mina föräldrar bor) och vi har haft en mysig eftermiddag då både spel, lek, matlagning, bus och ätning har hunnits med. Nu sover lillan här brevid så jag passar på att uppdatera er och se på Aktuellt.


Emma hänger i soffan med familjen Alm.


Mycket stohej och nya grejor gör en trött.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att ni är framme och att resan gick bra. Lilltjejen strålar mer och mer för varje dag : )

    Hoppas nu ni får en underbar vistelse och att du slipper kryckorna snart.

    Massor med kramar!

    SvaraRadera