tisdag 13 september 2011

Sommaren

Jag antar att det börjar bli dags att uppdatera lite. Det har ju hänt en del sedan jag skrev senast. Det viktigaste är att jag fött en underbar liten son, Erik! Igår fyllde han 2 månader och jag insåg att tiden rinner iväg alldeles för snabbt. Min Emma har fyllt 2 år och har börjat prata riktigt ordentligt under sommaren. Nu har hon börjat på dagis igen efter sommaruppehållet och tycker att det är jätteroligt!
Sommaren har varit tuff för mig. Inte bara det att jag födde Erik genom kejsarsnitt och låg på sjukhuset i 4 dagar (första gången jag var ifrån Emma, det var riktigt jobbigt), mina ligament i knät lyckades dessutom mirakulöst försvinna vilket resulterat i ett löst hängande knä och en svullnad som inte var av denna världen. Ytterligare två veckor inlagd på sjukhuset. Tack och lov kunde jag och Erik ligga på bb vilket gjorde att jag fick all hjälp jag behövde med honom. Processen med knät drar ut på tiden. Just nu går jag med en skena som håller ihop och stödjer fram till jag möjligtvias kan opereras (läkarna är inte helt samstämda på den punkten). På torsdag ska jag röntgas igen. Svullnaden har nu gått ner en hel del och de vill se om det är några förändringar. Först i oktober ska ytterligar magnetröntgen göras.
Tur att jag har min underbara pappa som varit här och hjälpt och stöttat mig hela augusti (maken har inte varit helt tokig han heller som var med mig hela tiden fram tills han var tvungen att börja jobba..detblev inte mycket till semester för hans del). Emma och morfar har fått så fin kontakt. De har varit i poolen nästan varje dag, tagit promenader, åkt bussen in till stan, varit i parken, lekt och pappa har dessutom varit den som fixat all mat, eftermiddagsnattat och hållt mig sällskap framför svenska deckare på lördagskvällarna. Det har varit helt underbart att ha honom här. Lyckliga jag som har en sådan pappa. Och nu kommer han tillbaka både i oktober och november!

3 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt att få se lite bilder. Din pappa verkar helt klart vara bästa pappan och morfarn som går att få tag på. Vad härligt att han kommer tillbaka snart.

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Åh vilka fina bilder. Och Emma och morfar, så fina tillsammans! Tusen varma tankar och kramar!

    SvaraRadera