fredag 16 september 2011

Fixad maskin

Efter mycket om och men slog jag äntligen slag i saken häromdagen och lämnade in min overlock på lagning. Den har haft problem med trådspänningen ett tag vilket har gjort att jag fått gå efter med raksöm (dubbelt jobb alltså).
Det här setet med omlotttröja och muddbyxor är i storlek 68 och kommer att bli jättefint på Erik i höst och vinter. (gjort innan overlocken fixades)
Idag har jag kunnat sitta en lång stund på förmiddagen. Dottern var på dagis och sonen sov så gott trots maskinernas dunkande. Med det sista av aptyget sydde jag en klänning till Emma och en liten mössa till Erik.
Nu ser jag framemot att lägga vantarna på molntyget samt att göra en ny vinterjacka till Emmisen. Måste köpa lite fler tyger också. Tyvärr kommer jag ju inte hem till Sverige i vinter pga mitt knä så det får nog bli via nätet. Har sett en del fina som jag är sugen på. Nästan bud på att spara till en cover-maskin också.. Ja ja det får bli en senare historia. Åh vad kul att kunna sy med en fixad maskin igen!!!

2 kommentarer:

  1. Vill ha en sån pyjamas (till Alle alltså ;-)), säg pris :-)
    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Tyget är tyvärr slut så jag måste beställa mer hemifrån i så fall. Jag hör av mig om pris :D kram

    SvaraRadera