tisdag 7 september 2010

Projekt

Nu när lilltjejen börjat dagis har jag tänkt ta tag i en massa projekt jag har haft på lut en längre tid. Förutom att jag gjort mig till 'Autonoma' (Egenföretagare)så att jag ska kunna anta uppdrag lättare, har jag tänkt ta körkort (äntligen!), måla en blomster-djungel på en av väggarna i Emmas framtida rum, virka en filt till mina svärföräldrar, måla några tavlor jag går och funderar på, och så det viktigaste: Jag har börjat på en liten kollektion av barnkläder av lite ballare stuk. Blir så trött på att alla kläder här är så mjäkiga och att det liksom inte finns något riktigt alternativ till rosa sockersött eller lite halvcoolt med disney eller Hello Kitty (vilken fruktansvärd liten katt det är!)
Hittills har jag sytt en röd linneklänning med ett broderat tigerhuvud (Emma får stå modell)





Samt ett par byxor av ett blommit tyg som jag är helt förälskad i.



Nu håller jag på och broderar två undulater på svart bakgrund som så småningom kommer att vara ett inslag i en klänning som kommer att sys delvis av samma blommiga tyg som byxorna ovan.

Oj vad kul det är!

1 kommentar:

  1. Du är så underbart pysslig och kreativ. Ser fram emot att se fler kreationer.

    Bamsekram
    "The rocker" ; )

    SvaraRadera