tisdag 6 april 2010

Vårprojekt

Som ni kanske har märkt har jag inte skrivit på ett tag. Det är inte för att jag inte har något att säga utan för att jag helt enkelt inte har så mycket tid att säga det på. Jag har satt igång en massa nya projekt och det tillsammans med jobb, ta vara på solen och att vara heltidsmamma gör att tiden till att blogga är minimal. Dagarna går i ett huj och lägenheten ser ut som ett bombnedslag där tyger, garner penslar, leksaker och barnkläder ligger lite varstans på golvet och trots att jag försöker plocka iordning lite på mornarna så lyckas det alltid se lika rörigt ut igen på kvällen.

Just nu håller jag på att virka en tröja till mig, en bebisfilt till snart nerdimpande Nicolas, skriva och måla bilder till en barnbok jag går och funderar på samt diverse syprojekt ( jag har bl a sytt ett sittfodral till vagnen eftersom alla spanska sådana är ljusrosa eller ljusblå och volangprydda vilket jag inte tycker är så snyggt). Det känns kul att äntligen ha fått tillbaka lite ork och inspiration till att göra något med mina dagar. Emma är ju så stor nu att hon kan sitta brevid och leka med sina grejor när jag pysslar vilket ju också underlättar.

1 kommentar: