torsdag 29 april 2010

Liten uppdatering.

Tänkte bara uppdatera lite...
Dagarna fortsätter ungefär på samma vis med undantaget att jag under en veckas tid har börjat jobba lite smått. Det känns skönt att äntligen göra något produktivt som inte har något med Emma att göra. Tyvärr så måste jag ta min egen dyrbara sömntid och gå upp ca 3 timmar innan den lilla vaknar och även sätta mig vid datorn när hon sover middag. Men det är det värt. Tyvärr kan jag inte ens ha på datorn när Emma är vaken eftersom hon då blir helt hysteriskt ledsen om hon inte får sitta och klinka på den. (Kanske när jag en framtida datanörd vid min barm!!! Ha ha man kan ju alltid hoppas)


Emma hjälper mamma att jobba

Min man underlättar det hela genom att ta hand om Emma på kvällen när han kommer hem från jobbet. Det går jätte bra och jag tror faktiskt han är lite förvånad över det. Men Emma är ju mycket större nu och lättare att se efter. Även om hon kräver ens 100 procentiga uppmärksamhet hela tiden, vilken maken fick erfara när Emma häromdagen nöjt satte i sig en näve jord från en av våra blomkrukor och fick en hostattack på kuppen! Nu kommer hon snart börja kunna vara hos farmor och farfar lite mer och det kommer också att underlätta.
Nog om det.
Sommaren har kommit till Puerto! Plötligt har jag inget att sätta på mig eftersom jag förra sommaren var höggravid (därav bara använde mammakläder)och året dessförinnan var ca 3 storlekar mindre än jag är nu!! Som tur var träffades jag och några av las suequis igår och hade klädbytarkväll. Jag fick med mig en hel del snygga grejer men tyvärr bara två som jag kan avända när det är riktigt varmt. De andra kan jag ju ha med till Sverige i sommar. Sommarkvällarna är ju trots allt ganska kyliga däruppe. Vi hade i allafall en supertrevlig kväll, som alltid!!


Gosagumman i sin fina sommarklänning som hon fått av moster C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar