fredag 19 mars 2010

Något mer som kan gå fel?

Igår kväll blev det lite kämpigt. Emma var ovanligt skrikig när hon skulle sova. Vi som trodde att hon skulle slockna så fort hon la huvudet på kudden efter att bara ha sovit en timme under dagen. Så fort vi la henne ner började hon skrika och följaktligen fick hon sitta i sängen. Klockan blev mer och mer och efter några timmars vyssande var både jag och maken helt slut. Inte ens när jag ammade henne blev hon lugn.
Vi fick reda på vad som var fel vid tolvtiden då Emma kräkte ner hela vår säng. Och som alltid brukar saker tendera till att gå fel när man dödstrött ska till att behöva byta lakan, bada barn och leta upp nya täcken...
Det började med att jag klämde mig i dörren på väg till badrummet. Med tårarna strömmande ner för ansiktet i ett försök att inte skrika högt och skrämma Emma, sänkte jag sedan ner henne i karet som maken fyllt med vatten. Hon tyckte naturligtvis att det var jätte härligt efter att ha mått dåligt hela kvällen och började förnöjt att plaska. Mina tårar torkade och vi hade en riktigt mysig stund, tills jag plötsligt känner att jag är blöt om knäna (jag sitter på knä på golvet när jag badar Emma). När jag kollar ner på golvet är det täckt av vatten! Slangen som går till babykaret hänger utanför och då Emma lyckats rubba proppen rinner allt vatten direkt ner på golvet!!
Efter att ha moppat upp allt vatten, bytt till rena lakan och fått Emma och somna, stupade vi så i säng när klockan var över ett. Lillgumman vaknade gråtandes flera gånger under natten och både jag och maken vaknade redo att göra om midnattens procedur. Stackars maken som var tvungen och gå upp och jobba när klockan ringde strax innan 6. Han fick inte mycket sömn. Jag och Emma låg dock kvar i sängen till långt inpå förmiddagen. Det verkar som om hon är helt bra idag för hon vaknade på strålande humör och har varit precis som vanligt idag. Puh, tack för det!!
Nu ligger hon och sussar gott och jag ska passa på och äta lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar