tisdag 8 mars 2011

Saknad



Den 25 november 2010 gick min mamma bort. Jag har länge tänkt på hur jag ska kunna formulera mig kring det här på bloggen. Det har slutat med att jag inte skrivit någonting. Samtidigt har jag känt att jag måste skriva något om en så viktig händelse i mitt liv. Det går ju inte bara att låtsas som om inget har hänt och fortsätta skriva om mina triviala vardagligheter..

Mamma var en otroligt viktig person i mitt liv. Hon har hjälpt och stöttat mig så mycket och jag saknar henne och påminns om henne varje dag. Hon var så full av liv och gav så mycket av sig själv. Enligt obdutionsrapporten hade mamma en väldigt ovanlig hjärtsjukdom. Hennes hjärta växte och till slut var det så stort att det helt enkelt inte orkade pumpa runt blod längre. Mitt i all smärta och saknad så känns det ändå fint på något sätt, att hon dog av för stort hjärta. Hon hade verkligen ett stort hjärta och så mycket kärlek. Hon var och är en förebild och jag hoppas att jag kan ge mina barn lika mycket mod, kärlek och stöd som hon och pappa har gett mig genom åren.

Tack mamma för att du hjälp mig att bli den jag är! Jag saknar dig.

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att se dig på bloggen igen vännen! Så otroligt fint och rörande du har skrivit om din mamma. Finns här, bamsekram

    SvaraRadera
  2. Så vackert skrivet sally. Håller med dig och tackar din mamma för den person hon format dig till. Kram från mig och älvan.

    SvaraRadera
  3. Vilket oerhört rörande och fint inlägg Sally. Hoppas att jag snart kan komma och hälsa på er fina, fina människor! Kram från Sanna

    SvaraRadera